Kies de juiste chatbot voor uw bedrijf

chatbot

Kies de juiste chatbot voor uw bedrijf

Chatbots?! Wat zijn ze en… heb je er een nodig?

Op zoek naar een manier om interacties tussen uw website en bezoekers te automatiseren? Dan is een chatbot misschien wel de perfecte oplossing voor jou. Het runnen van een succesvolle website kost veel tijd en aandacht. Website-eigenaren vinden dat ze voortdurend aandacht moeten besteden aan vragen van bezoekers en klanten, die vaak steeds opnieuw over hetzelfde gaan. In plaats van kostbare middelen te verspillen aan het inhuren van personeel om individueel met elke vraag om te gaan, zou u kunnen overwegen om een chatbot te gebruiken om deze repetitieve gesprekken te automatiseren.

Wat zijn chatbots?

Een chatbot is een gespecialiseerd softwareprogramma of een speciale dienst, ontworpen om automatisch te antwoorden op berichten of vragen van websitegebruikers. Chatbots werden gewoonlijk gebruikt om telkens dezelfde antwoorden te leveren, maar met de vooruitgang in de AI-technologie kunnen ze zich nu aanpassen en anders reageren op zoekopdrachten, dit op basis van de context of specifieke zoekwoorden.

De belangrijkste toepassingen van chatbots zijn onder meer:

  • Direct antwoorden op veelgestelde vragen
  • Snel oplossen van problemen en problemen van klanten
  • Meer gedetailleerde antwoorden op basisvragen
  • Gebruikers naar een klantvertegenwoordiger leiden
  • Het geven van meldingen over kortingen, nieuwe producten, dienstenwijzigingen etc.

Voordelen van het gebruik van een chatbot

  • Bespaar geld:
    In plaats van personeel in te huren om vragen van klanten te beantwoorden, kunt u de overheadkosten minimaliseren door een chatbot te gebruiken. De kosten van het bouwen van een chatbot zijn een waardevolle eenmalige uitgave die u op de lange termijn veel zal besparen. Er zijn momenteel reeds enkele bestaande bots die misschien meteen voor u van toepassing kunnen zijn.
  • Bespaar tijd:
    Chatbots bieden onmiddellijke en nauwkeurige antwoorden, waardoor u en uw klantentijd worden bespaard. Klanten hoeven niet lang te wachten om antwoord te krijgen wanneer klantendienst in gesprek is of na kantooruren reeds naar huis zijn. Ze kunnen duizenden vragen tegelijk beantwoorden, ongeacht het tijdstip van de dag.
  • Verhoogde klanttevredenheid:
    Internationale klanten kunnen antwoorden krijgen in hun moedertaal en klanten die op de late avond winkelen, zullen het voordeel hebben van het maken van een vraag en het verkrijgen van antwoorden. Chatbots bieden ook hoffelijke antwoorden, zelfs wanneer uw klanten onbeleefd of in een slecht humeur zijn. Dit zal de klanttevredenheid verhogen en het vertrouwen en de geloofwaardigheid van uw bedrijf of merk helpen inspireren.
  • Minimaliseer menselijke fouten:>br />
    Het is onvermijdelijk dat menselijke klantenvertegenwoordigers van tijd tot tijd fouten maken bij het afhandelen van vragen van klanten. Deze menselijke fouten kunnen ertoe leiden dat uw bedrijf of merk wordt geschaad. Door een chatbot te gebruiken, weet u zeker dat klanten elke keer de juiste antwoorden krijgen.
  • Onze keuze voor de 3 beste WordPress Chatbot-plug-ins


    Collect.chat

    Collect.chat is een van de populairste plug-ins voor WordPress-chatbots, ontworpen om systematisch gegevens van websitebezoekers te verzamelen. Met Collect.chat kunnen uw klanten en sitebezoekers hun feedback, meningen en beoordelingen over uw bedrijf geven. Deze chatbot-plug-in maakt het voor website-eigenaren mogelijk om eenvoudige drag-and-drop-sjablonen te gebruiken om interactieve chatbots te bouwen.

    U kan hem hier downloaden Ga naar collect.chat

    IBM Watson-assistent

    IBM Watson Assistant is een krachtige live chat-plug-in die is ontwikkeld door IBM. Deze chatbot-plug-in elimineert de behoefte aan traditionele websiteformulieren door bezoekers van de website direct antwoord te bieden op de vragen van de klant. IBM Watson Conversation kan ook nuttige informatie bieden, hulp bieden bij het navigeren op de website en nog veel meer.

    U kan hem hier downloaden Ga naar IBM Watson

    WoowBot WooCommerce Bot

    WoowBot is een eenvoudige maar krachtige plug-in voor livechat die speciaal is ontworpen als automatische assistent voor WooCommerce-websites. Het helpt kopers om te vinden waarnaar ze op zoek zijn en biedt handige hulpmiddelen zoals geavanceerd zoeken en de mogelijkheid om items direct aan winkelwagen toe te voegen via het chatvenster. WoowBot WooCommerce Bot vereist geen integraties van derden, waardoor het zeer eenvoudig te implementeren is.

    U kan hem hier downloaden Ga naar Woowbot

Share this post

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.